Σύντομες οδηγίες προς εκπαιδευτικούς για τη ΔΕΠ-Υ

kidlab.gr_000081

Αναπτύξτε μια θετική ατομική σχέση με τον/την  μαθητή/μαθήτρια  με ΔΕΠ-Υ. Το παιδί με ΔΕΠ-Υ συμπεριφέρεται καλύτερα όταν νιώθει πως ο δάσκαλος του ενδιαφέρεται προσωπικά.

Σαφής επικοινωνία με το παιδί. Πείτε του τι ακριβώς περιμένετε από εκείνο με ξεκάθαρο τρόπο και απλά λόγια. Δώστε τις οδηγίες που απαιτούνται μια- μια κάθε φορά.

Επαναλάβετε τις οδηγίες. Τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ συχνά δε προσέχουν εξαρχής ή δεν κατανοούν πλήρως τις οδηγίες. Επαναλάβετε τις οδηγίες για να εξασφαλίσετε ότι κατάλαβαν τι τους ζητήθηκε.

Συνέπεια. Προσπαθήστε να προβάλλετε τις ίδιες προσδοκίες και τα ίδια όρια όλη τη μέρα, κάθε μέρα.

Κάντε το παιδί να καθίσει στο θρανίο του. Βάλτε το να καθίσει σε μέρος που οι δυνατότητες διάσπασης είναι περιορισμένες. Αν είναι δυνατόν βάτε το να καθίσει κοντά σε εσάς και μακριά από πηγές διάσπασης της προσοχής, όπως την πόρτα και τα παράθυρα.

Συχνές ανταμοιβές. Αμείψτε όχι μόνο την επιτυχία αλλά και την προσπάθεια για βελτίωση. Αμείψτε τους συμμαθητές του που αγνοούν τη διασπαστική του συμπεριφορά.

Ανάθεση του κατάλληλου έργου. Προσπαθήστε να αναθέτετε έργο πάντα σύμφωνο με τις ατομικές δυνατότητες του παιδιού, λαμβάνοντας υπόψη τις αδυναμίες του.

Μιλάτε και κινηθείτε αργά. Οι απότομες κινήσεις ή η συχνή κίνηση μέσα στην τάξη διασπούν την προσοχή των παιδιών με ΔΕΠ-Υ λόγω του μεταβαλλόμενου οπτικού ερεθίσματος.

Επιτρέψτε μικρά διαλείμματα για να απελευθερώνεται η περίσσια ενεργητικότητα του παιδιού. Κατευθύνετε κατά τη διάρκεια του μαθήματος την ενέργεια του παιδιού σε διάφορες μικρές δουλειές που απαιτούν δραστηριοποίηση, όπως να βοηθήσει στην τακτοποίηση κάποιου εξοπλισμού, το σβήσιμο του πίνακα, την καθαριότητα της αίθουσας κλπ.

Ελευθερία Σδρόλια