Α’ Δημοτικού – Πως θα βοηθήσουμε το παιδί να προετοιμαστεί

kidlab.gr_000039
  • Διαβάζουμε βιβλία με πολλές εικόνες μαζί με το παιδί. Φαντάζεται τη συνέχεια ων παραμυθιών και τη διηγείται με δικά του λόγια.
  • Διορθώνουμε και επαναλαμβάνουμε σωστά τις λέξεις που προφέρει λανθασμένα, χωρίς όμως να τονίζουμε το λάθος
  • Καθόμαστε μαζί του συγκεκριμένο χρόνο για μια δραστηριότητα που του αρέσει (π.χ. ζωγραφική) και του ζητάμε να συνεχίσει μόνο του για το ίδιο περίπου διάστημα
  • Διευκολύνουμε το παιδί να συγκεντρωθεί, απομακρύνοντας τα πολλά παιχνίδια και ερεθίσματα
  • Παίζουμε το παιχνίδι “αυτοκίνητο με φλας”, δίνουμε εντολές για κίνηση πίσω- εμπρός, μέσα-έξω (από το “γκαράζ”) και “ανάβουμε φλας” για δεξιά και αριστερά
  • Ενθαρρύνουμε το παιδί να προχωρά από τα ευκολότερα στα δυσκολότερα
  • παίζουμε το παιχνίδι “όμοια αλλά κάπου διαφέρουν”
  • παίζουμε το παιχνίδι “από το μικρότερο στο μεγαλύτερο” και “από το ψηλό στο ψηλότερο”
  • το βοηθάμε να μάθει να κόβει με το ψαλίδι ευθεία, τετράγωνο και κύκλο
  • διηγούμαστε στο παιδί μικρές ιστορίες με ολοκληρωμένες προτάσεις. Το παιδί στη συνέχεια ζωγραφίζει και επαναλαμβάνει περίληψη ή τμήμα της ιστορίας με σύνθετη πρόταση
  • Περιμένουμε να τελειώσει αυτό που θέλει να μας πει, αποφεύγοντας να του δείξουμε το άγχος ή τη δυσφορία μας. Μπορούμε να πούμε ” έχεις όλο τον χρόνο να μου πεις αυτό που θέλεις”
  • αυξάνουμε σταδιακά τον χρόνο συνεργασίας μαζί του (ζωγραφιά, άσκηση), επιβραβεύοντας το
  • κάνουμε συμφωνίες που τηρούμε “θα περιμένεις 5 λεπτά και μετά θα είμαι στη διάθεση σου”
  • Χρησιμοποιούμε εικόνες με διαδοχή δραστηριοτήτων (πρωί-μεσημέρι-βράδυ, μέρες, εποχές)
  • δε σβήνουμε, ούτε διορθώνουμε, αλλά προσπαθούμε σε άλλη λευκή σελίδα
  • παίζουμε ντόμινο
  • παίζουμε το παιχνίδι “μάζεψε τα περισσότερα” ή “βρες ποιο ποτήρι έχει τον περισσότερο χυμό”
  • δε μαλώνουμε το παιδί για “μικρο-ατυχήματα”
  • διοργανώνουμε πάρτυ
  • του δίνουμε τον ρόλο του “μεγάλου” κάποιες φορές