Δυσκολία στα μαθηματικά ή δυσαριθμησία

kidlab.gr_000093

Μα αφού τα έχω διαβάσει τόσες πολλές φορές γιατί τα ξεχνάω πάλι? Αφού ξέρει το παιδί μου να λύνει τις πράξεις γιατί χρησιμοποιεί ακόμα τα δάχτυλα του? Τόσες φορές έχουμε πει την προπαίδεια απ΄ έξω και πάλι δεν τη θυμάμαι? Κάθε φορά που ξεκινάω να λογαριάσω μια πρόσθεση ή αφαίρεση λέω στον εαυτό μου ότι δεν θα ξεχάσω το κρατούμενο αλλά τελικά πάντα στο τέλος το αποτέλεσμα είναι λάθος! Κάθε μέρα κάνουμε πολλαπλασιασμούς και διαιρέσεις αλλά μόλις τον/την αφήνω μόνο-η της τα κάνει πάλι λάθος!!!! Αυτά είναι  κάποια από τα ερωτήματα που απασχολούν τους γονείς και τα παιδιά που έχουν δυσαριθμησία.

Σύμφωνα με τους  Bryant, B., Bryant, D. και Hammill, D. (2000) οι πλέον συχνές δυσκολίες είναι:

Λάθη κατά τη γραφή διψήφιων, τριψήφιων και τετραψήφιων αριθμών.

  • Καθρεπτική γραφή των αριθμών 3,6,7,9.
  • Δυσκολίες στην αντίληψη και στη γραφή των αριθμητικών συμβόλων.
  • Δυσκολία στην ανάκληση των ονομάτων των αριθμών.
  • Αδυναμία στην κατάκτηση και αυτοματοποίηση των αποτελεσμάτων των πράξεων με μονοψήφιους αριθμούς.
  • Λανθασμένη τοποθέτηση των αριθμών στο χώρο (κάθετες πράξεις).
  • Λάθη σε πράξεις με δανεισμό.  (π.χ. πρόσθεση με κρατούμενα, αφαίρεση με δανεισμό).
  • Λάθη σε πράξεις με πολλά βήματα (πράξεις με πολυψήφιους αριθμούς).
  • Δυσκολία στην εκτέλεση διαδικασιών με πολλά στάδια όπως τα σύνθετα προβλήματα με περισσότερες από μία πράξεις.

Είναι απαραίτητο να γνωρίζουμε  ότι η δυσαριθμησία αποτελεί ένα σύνολο χαρακτηριστικών που συνυπάρχουν και ότι κάποια μεμονωμένη δυσκολία δε συνιστά τέτοιου είδους μαθησιακή δυσκολία. Επομένως αν ένα παιδί παρουσιάζει μια από τις παραπάνω  δυσκολίες, αυτό δεν αποτελεί επαρκή σύμπτωμα για να ενταχθεί στη μαθησιακή δυσκολία της «δυσαριθμησίας».

Καθρεπτική γραφή = όταν το παιδί γράφει ανάποδα τους αριθμούς.

Κέλλυ Ταβουλάρη